Pages

Nov 6, 2011

Featured Artist | Gjon Mili

Gjon Mili (28 Nentor 1904 - 14 Shkurt 1984) nje fotograf Shqiptaro-Amerikan i njohur per punen e tij ne revisten Life.

I lindur ne Korce, me prinder Vasil Milin dhe Viktori Cekanin, Gjoni erdhi në Shtetet e Bashkuara në vitin 1923. Në 1939, Mili gjeti punë si fotograf i pavarur ne revisten Life (një post që e mbajti deri në vdekjen e tij në vitin 1984). Gjate ketyre viteve ai shetiti boten: nga Riviera (Picasso), ne Prades, Francë (Pablo Casals në mërgim); në Izrael (Adolf Eichmann në robëri), në Firence, Athinë, Dublin, Berlin, Venecie, Romë, dhe ne Hollywood, per te fotografuar personalitete te famshme, evente sportive, koncerte, vepra arti dhe arkitekturë.
Life, Mili perdori aftesite e tij teknike për të krijuar një stil të veçantë estetik. Me nje kontrast te larte dhe nje fokus te mprehte, fotot e tij tregojne atlete, kercimtare dhe interpretues te tjere ne kulm te veprimit apo improvizimit. Shume here, ai perdor një seri të shpejtë flashes për të ndjekur evolucionin e lëvizjes apo gjestit. Imazhet e tij më të famshme tregojne subjekte me konture te ndezur kundër sfondit të zi.
Puna me Harold Edgerton te MIT, e beri Gjonin pionier në përdorimin e instrumenteve stroboskopike për të kapur një sekuencë veprimesh në një fotografi te vetme. Trajnuar si inxhinier dhe vetë-shkolluar në fotografi, Gjon Mili ishte një nga të parët që përdoren flash elektronik dhe drite stroboskopike për të krijuar fotografi kishin më shumë se nje interes shkencor. Imazhet e tij tregojne nje kombinim te bukur dhe nje levizje elegante, shumë e shpejtë apo komplekse për tu dalluar nga syri i lirë. Në mes të viteve 1940 ai punoi si asistent per fotografin e mirenjohur Edward Weston.
fotografuar nga Gjon Mili

Në 1944, Gjoni drejtoi filmin e shkurter Blues Jammin’, i cili u Warner Bros, dhe qe shfaq performanca nga Lester Young, Red Callender, Harry Edison," Big "Sid Catlett, Illinois Jacquet, Barney Kessel, Jo Jones dhe Marie Bryan.
Pavarësisht nga natyra e improvizuar e subjektit, Blues Jammin' është ndërtuar me shumë kujdes nga filmime të shumta, me interpretues qe lëvizin në sinkronizim me një muzikë të para-regjistruar. Mili nuk ishte kinematograf ne kete rast, por filmi përdor stilin e tij fotografik me imazhe te shumefishuara, ku sekuenca e veprimeve kapet ne nje foto te vetme te bërë me strobe. Kinematografia është nga Robert Burks, i cili vazhdoi të jetë drejtor i fotografisë në shumë nga filmat e Alfred Hitchcock, duke përfshirë North by Northwest dhe Vertigo.
Kur filmi fillon, shohim vetëm një palë rrathësh koncentrikë, një abstraksion te pastër. Pastaj kamera tërhiqet prapa për të zbuluar tenorin e famshëm saksofonist Lester Young. Përdorimi imagjinativ i kameres e bën këtë veper një pikë referimi, pikerisht nga kjo menyre e paraqitjes se muzikanteve ne film.
'Blues Jammin' nga GJON MILI

No comments: